بتن ریزی ماله پرونه ای

بتن ریزی با ماله پروانه ای

بتن ریزی با ماله پروانه
بتن ریزی انواع مختلفی دارد، یکی از این بتن ریزی ها، بتن ریزی با ماله پروانه ای است که در این مقاله به تمامی ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

بتن ریزی با ماله پروانه ای چیست؟

برای انجام بتن ریزی با ماله پروانه ای ابتدا لازم است با دستگاه ماله پروانه و روش کار آن آشنایی کامل داشت. ماله پروانه نام علمی یا تجاری نیست بلکه علت این نوع نام گذاری طریقه کار آن می باشد و پیمانکاران و سازندگان از این نام استفاده می کنند. ماله پروانه در چهار نوع از جمله ماله برقی، ماله موتوری، ماله دیزلی و ماله بنزینی شناخته می شود که استفاده از نوع موتوری آن رایج تر است. نام دیگر ماله پروانه ماله هلیکوپتری می باشد. موتور ماله دیزنی برای حرکت کردن نیازمند گازوئیل می باشد. در ماله بنزینی، موتور برای حرکت کردن از بنزین استفاده می کند که رایج تر از ماله دیزنی است، زیرا ماله بنزینی از برق استفاده نمی کند و دستیابی به بنزین آسان است. ماله پروانه به صورت دستی و سرنشین دار استفاده می شود. کارکرد ماله پروانه سرنشین دار به اینگونه است که اپراتور داخل آن می نشیند و عملیات لیسه ای کردن بتن را انجام می دهد. از این نوع برای پرداخت بتن در سطوح گسترده و عظیم به کار می رود. کف سازی سازه های مختلف و عظیم با استفاده از دستگاه ماله پروانه مانند سوله ها، سالن های ورزشی، مجتمع های تجاری باعث افزایش کیفیت سطح پرداخت شده، کاهش هزینه ها، راندمان بیشتر و تسریع روند کار می شود. ماله پروانه دستی که در اندازه های مختلفی ساخته شده توسط حرکت اپراتور کنترل می شود. در هر صورت کیفیت سطح لیسه شده بتن به عملکرد اپراتور وابسته است.

بتن ریزی با ماله پروانه ای در واقع سیستمی است که در آن بتن با الیاف و افزودنی ها مکانیزه و تقویت شده و با دستگاه تراز لیزری گسترش یافته است. سرانجام سطح بتن با ماله پروانه صاف و صیقلی می شود.

امروزه با توجه به مزایای بتن ریزی با ماله پروانه ای از این روش استقبال بیشتری می شود. اما اگر این روش به خوبی و با دقت انجام نشود، می تواند موجب ضرر و زیان زیادی شود. توجه به سطح زیرکار، شیب سطح مورد نظر، توجه به ترک نخوردن بتن، فاصله زمانی بین بتن ریزی ها، استفاده از ماله پروانه ای پیشرفته و برقی می تواند در اجرای کار بی نقص کمک زیادی نماید.

از همین رو مراجعه به پیمانکاران حرفه ای و کار کشته می تواند ضمن انجام پروژه ای با کیفیت بالا و در زمان کمتر از صرف هزینه های هنگفت و دوباره کاری پیشگیری کند. سایت ما با به کارگیری بهترین و زبده ترین نیروی کار و پیشرفته ترین ماله پروانه های برقی یکی از معتبرترین شرکت ها در این صنعت می باشد که رویکرد آن ارائه بهترین خدمات با کمترین قیمت است.

مراحل بتن ریزی با ماله پروانه ای

 بتن ریزی با ماله پروانه ای شامل چند مرحله می شود که عبارتند از:

  • به عمل آوردن بتن ریزی با بتن آماده

  • قالب و آرماتور بندی با شیب، تراز و دوربین لیزری

  • پرداخت کردن سطح بتن

  • تسطیح بتن با روش شمشه کشی با شمشه برقی

  • ایجاد کردن درز انبساط بر روی سطح بتن توسط دستگاه کاتر در اندازه های دلخواه

  • بتن ریزی با ماله پروانه ای سخت و ایجاد کفپوش بتنی و استفاده از پودر رنگی برای جلوگیری از ساییدگی

پودر ضد سایش بتن برای کف سازی مکان های صنعتی به کار گرفته می شود و در کارخانه ها، سوله ها، انبارها، پارکینگ ها و مکان نگهداری ماشین آلات کاربرد دارد. پس از ریختن پودر برای ترکیب و درآمیختن پودر با بتن، سطح بتن را ابتدا با ماله چوبی و سپس با ماله پروانه، ماله کشی می کنیم.

قیمت ساخت بتن با ماله پروانه

در بازار انواع قیمت های مختلف در بتن ریزی را شاهد هستیم. قیمت بتن ریزی با ماله پروانه ای بستگی به چند عامل دارد. مهمترین عامل در تعیین قیمت بتن ریزی با ماله پروانه ای مساحت سطح قابل اجرا و حجم کار است. شرکت ما با اجرای انواع بتن ریزی، بتن ریزی با ماله پروانه ای و بتن ریزی برقی می تواند با ارائه بهترین قیمت ها در اجرای سطوح مختلف باکیفیت ترین بتن ریزی را انجام دهد و همچنین با اجرای سریع و با کیفیت یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه می باشد .

قیمت بتن ریزی با ماله پروانه ای چگونه محاسبه می شود؟

برای محاسبه قیمت بتن ریزی با ماله پروانه ای ابتدا باید مراحل قبل از بتن ریزی را اجرا کرده باشید. سپس بعد از آرماتور بندی شروع به اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای می باشد. در این مرحله مساحت بتن با مساحت آرماتور یکسان است. اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای از سطح را کاملا صاف و یکدست می کند. این کار بهترن روش در اجرای کف سازی های مختلف به خصوص در طبقات و پارکینگ ها می باشد.

به طور کلی اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای برقی بسیار ارزان تر از شیوه های دیگر می باشد. بنابراین روشی سریع، با کیفیت و اقتصادی محسوب می گردد.

شرکت ما یکی از بهترین و حرفه ای ترین شرکت های بتن ریزی با ماله پروانه ای با تجربه کار در انواع سطوح، کف سازی های صنعتی پارکینگ ساختمانی و انبارهای صنعتی در متراژهای گوناگون می تواند با ارائه ارزانترین روش های بتن ریزی شما را در اجرای اقتصادی و مقرون به صرفه یاری کند. در صورت وجود میکسر و بتن آماده روزانه بین 300 تا 500 متر بدون ترک و با بالاترین کیفیت قابل اجراست که این مقدار در صورت استفاده از ماله پروانه ای برقی به 1000 متر در روز هم می رسد. به طور کلی قیمت بتن ریزی بسته به شرایط آب وهوایی، مقدار سطح، دستمزد کارگر می تواند متفاوت باشد. سایت ما می تواند بهترین قیمت را به شما پیشنهاد دهد. بتن ریزی با ماله پروانه ای خود را به ما بسپارید و بدون دغدغه به فکر بهترین کیفیت باشید.

 نحوه ساخت بتن با ماله پروانه

نحوه ساخت بتن با ماله پروانه بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر در این مرحله دقت کافی به عمل نیاید نتیجه کار بعد از گذشت مدت کوتاهی خود را نشان می دهد. در این صورت ممکن است سطح مورد نظر دچار ترک های عمقی و شکست شود. بنابراین ساخت بتن مقوله بسیار مهمی است.

در کف سازی بتنی باید نوع سطح و کاربرد آن مورد توجه قرار گیرد. در مکان هایی که باید وزن سنگینی را تحمل کنند بهتر است از بتن آرمه یا بتن مسلح استفاده گردد.

قبل از بتن ریزی با ماله پروانه ای سطح زیر سازی و آماده می شود. سپس مسطح شده و بتن ریزی می گردد. هنگامی که بتن به اصطلاح آب انداخته باشد، توسط ماله پروانه ای مسطح می شود. قطعه ای به نام سینی را به ماله پروانه ای وصل می کنند که سطح بتن صاف و کوبیده می شود. مرحله بعد از گذشتن مدت زمانی، توسط تیغه های ماله پروانه انجام می شود که به دقت و زمان بیشتری نیاز دارد.

بعد از این مرحله که ممکن است 24 ساعت به طول انجامد مرحله عمل آوری بتن آغاز می شود. در این قسمت توسط کاتر درزها و شکاف هایی در بتن جهت جلوگیری از ترک خوردن بتن انجام می شود. بعد از خشک شن بتن، مرحله نازک کاری و صیقلی کردن سطح صورت می گیرد که کار زیبا سازی توسط اپوکسی ها در این قسمت اجرا می گردد. با رنگ کردن کف مورد نظر کار بتن ریزی به پایان می رسد. نحوه ساخت بتن ریزی با ماله پروانه ای به خوبی بررسی و توضیح داده شد. حال می خواهیم، مزایای استفاده از بتن ریزی با ماله پروانه ای را برایتان بیان کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مزایای بتن ریزی با ماله پروانه ای

استفاده از بتن ریزی با ماله پروانه ای چندین مزیت دارد که موجب گسترش استفاده از این روش شده است. برخی از مزایای بتن ریزی باماله پروانه شامل موارد زیر می گردد

  • یکپارچه کردن و تسطیح سطوح بتن ریزی به بهترین نحوه

  • متراکم ساختن و فشردگی سطوح بتن ریزی شده و از بین بردن منافذ و فضاهای خالی در اثر بتن ریزی

  • جلوگیری از ایجاد ترک بر روی سطوح بتن ریزی شده

  • جلوگیری از ایجاد شکستگی

  • کنده شدن سطوح بتنی

  • زیبایی منحصر به فرد

  • جا به جایی آسان و بدون دردسر

  • استحکام زیاد در برابر مواد خورنده مانند بنزین و روغن

  • کاهش گرد و غبار ناشی از فرسایش سطحی

  • افزایش بازدهی و تسریع روند کار در کف سازی وسیع پروژه های بزرگ

  • از دیگر مزیت های بتن ریزی با ماله پروانه ای می توان به صاف نمودن و یکنواخت کردن لبه های ایجاد شده بر اثر شمشه کشی اشاره کرد. معمولا در این مرحله از ماله بغل زن یا کنار زن استفاده می گردد که لبه های برآمده در کنار دیوار را از بین می برند.

  • کاهش هزینه ها که به علت سرعت کار و افزایش مقدار کار انجام شده می باشد. همچنین دستمزد کارگرانی که با ماله پروانه، بتن ریزی را انجام می دهند کمتر از دستمزد کارگرانی است که به روش سنتی ماله کشی می کنند.

  • ماله کشی می تواند تا حدودی به آب بندی کردن کف و سقف نیز کمک کند زیرا سطح را مرطوب نگه می دارد. برای آب بندی کردن در هر روز و به مدت یک هفته بر روی بتن آب ریخته و سپس روی آن را با مشما می پوشانیم. آب بندی کردن بتن کف باعث بالارفتن گیرش بتن می شود و در نتیجه استحکام بتن را افزایش می دهد و از بروز شکستگی و ترک خوردگی جلوگیری می نماید.

  • از بین رفتن خسارت های ناشی از به خطر افتادن جان کارگران

کیفیت و مقاومت بتنی که به روش دستی و سنتی ماله کشی شده بسیار کمتر از بتن ریزی با ماله پروانه ای می باشد.

کاربردهای بتن ریزی با ماله پروانه ای

بتن ریزی با ماله پروانه ای در واقع به منظور رسیدن به صیقلی ترین و صاف ترین سطح صورت می گیرد. این کار موجب مقاومت بیشتر کف سطوح می شود. با ماله پروانه در نهایت سطح صاف و یکدست خواهید داشت. در متراژهای بالا کار با ماله پروانه بسیار سریعتر و مقرون به صرفه تر است. زیرا استفاده از بتن ریزی با ماله پروانه ای ای ای موجب استحکام بالا ی سطح، مقاومت بیشتر در برابر عوامل محیطی و سایش، مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی، هزینه کمتر و طول عمر بیشتر سطوح می شود.

بتن ریزی با ماله پروانه ای در تمامی سطوح کاربرد دارد. در پمپ بنزین ها، پارکینگ ها، سطوح سخت مانند کف خیابانها و محل های پرتردد، کف ساختمانها، انبارها و سوله ها می تواند یکی از بهترین روشهای اجرای بتن باشد. با استفاده از این روش ضمن سرعت بالای کار در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

سایت و شرکت ما با اعلام آمادگی در زمینه آماده سازی انواع بتن و بتن ریزی با ماله پروانه ای برقی در تمامی سطوح با هر متراژ یکی از برجسته ترین شرکت های بتن ریزی می باشد. شما با مراجعه به وب سایت شرکت ما می توانید از ده ها خدمات آن استفاده کرده و در نهایت از اجرای کار بی نقص و با دوام نهایت رضایت را داشته باشید. بتن ریزی با ماله پروانه ای را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید. ما مدعی نیستیم که بهترینیم ولی بهترین ها در ایران ما را برای انواع ساخت و ساز خود انتخاب می نمایند.

تماس با ما